ისტორიის წრე
ისტორიის წრე
პირველი სემესტრი
ხელმძღვანელი: ნათია გობაძე
წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება
(2018-2019 წწ)
ინფორმაცია ისტორიის წრის შესახებ
ისტორიის წრე ,,პროგრესული მომავალი’’ მუშაობას დაიწყებს 2018 წლის 7 ოქტომბერს და გააგრძელებს მუშაობას 2019 წლის 30 მაისამდე. სადაც მოხდება საგნის სიღრმისეულად შესწავლის მსურველ მოსწავლეთა გაერთიანება.
1 ანა შავაძე
2 ელზა ძირკვაძე
3 დათა ძირკვაძე
4 ანა კახაძე
5 ანა ძირკვაძე
6 ზაზა საგინაძე
7 დიანა ძირკვაძე
8 სალომე საგინაძე
9 მარი ძირკვაძე
10რიტა ძირკვაძენ
11ანზორ შავაძე
12ირა ხოზრევანიძე
13საბა ხოზრევანიძე
14 ქეთი ძირკვაძე
15სალომე საგინაძე
წრის ხელმძღვანელი:
საზოგადოებრივ მეცნიერებათა კათედრის თავმჯდომარე, ისტორიის მასწავლებელი ნათია გობაძე
წრის წევრები საფუძვლიანად შეისწავლიან ჩვენი
ქვეყნის ისტორიას. მოსწავლეები ისტორიული მასალის დამუშავებისა და ფაქტების მოძიების გზით ( ინფორმაციის
სხვადასხვა წყაროს გამოყენებით ) , შეძლებენ მინი- ნაშრომების შექმნას და წრის წევრებისადმი
წარდგენას, რაც დაეხმარება მათ შემდგომ სწავლების, ძიების, კვლევითი უნარ - ჩვევების
გამომუშავებაში.
საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს ისტორიის საგნისადმი მეტ დაინტერესებას, გაიგებენ ამბებს იმ მნიშვნელოვან
მოვლენებზე, რომელთაც ღრმა კვალი დაამჩნიეს ჩვენი ქვეყნის ისტორიასა და კულტურას. წრის
წევრებს შესაძლებლობა მიეცემათ საკუთარი ცოდნის მეტად წარმოჩენის. გაიზრდება მოსწავლეთა
ცოდნის დონე, ჯგუფური მუშაობა და პრეზენტაციები დაეხმარება მათ კომუნიკაციის, თანამშრომლობასა
და თვითრეალიზაციაში.
საქართველოს ისტორიის საგანი უფრო საინტერესო რომ გავხადოთ და მხოლოდ მშრალ
ფაქტებზე არ იყოს ორიენტირებული , მოეწყობა გასვლითი ღონისძიებები საქართველოს მუზეუმებში,
ეროვნულ არქივში, უმაღლეს სასწავლებლებში
და ა. შ. მოეწყობა ექსკურსიები საქ-ს სხვადასხვა კუთხეში, სადაც ისტორული დეტალების
გაცნობა დაეხმარება მოსწავლეებს ყველა ისტორიული
მოვლენის გააზრებაში, ჩამოუყალიბებს მათ მზრუნველ დამოკიდებულებას საკუთარი ქვეყნის
მიმართ.
და ბოლოს, საწრეო მუშაობა ხელს
შეუწყობს სკოლაში საგნის პოპულარიზაციას. მოსწავლეებს გაუჩნდებათ საგნისადმი უფრო მეტი
ინტერესი და პატივისცემა. გაიზრდება მოსწავლეთა ცოდნის დონე და გახდებიან უფრო აქტიურები. მიზნები
დაეხმაროს
მოსწავლეებს საკუთარი ქვეყნისა და მშობლიური
რაიონის მრავალმხრივად დანახვასა და შეცნობაში.
n გაუღვივოს ცნობისმოყვარეობა
ქვეყნის წარსულსა და თანამედროვეობის მიმართ.
n დაეხმაროს მოსწავლეებს დააკავშირონ
ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქასთან.
n დაეხმაროს მოსწავლეებს შაესაბამის
ტექსტსა და წყაროებზე დამოუკიდებლად მუშაობის გზით, თავად აღმოაჩინონ ამა თუ იმ მოვლენის
მიზეზები
n დაეხმაროს მოსწავლეებს მოვლენის
შედეგების დადგენასა და მათი მნიშვნელობის გააზრებაში.
n ჩამოუყალიბოს მზრუნველი დამოკიდებულება
ჩვენი ქვეყნის მიმართ. გახდნენ ნამდვილი მამულიშვილები.
წრის მეცადინეობის გეგმა
IX- X-
XI - XII კლასები
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
ჩატარების
დრო/სთ
|
|
1
|
27-09
|
საქ-ს ბუნებრივ-გეოგრაფიული
პირობები და ისტორიულ- გეოგრაფიული დახასიათება. ქართველი ხალხის წარმომავლობის საკითხი
|
14,30
|
2
|
04-10
|
საქართველო ძველაღმოსავლურ
და ანტიკურ ხანაში. დიაოხი- კოლხა. კიმერიელებისა და სკვითების შემოსევები
|
14,30
|
3
|
11-10
|
ეგრისის სამეფო ძვ,წ
VI საუკუნეში. ფარნავაზ მეფე და მისი ეპოქა. ანტიკური საქ-ს რელიგია და კულტურა
|
14,30
|
4
|
18-10
|
საქ. ადრეფეოდალურ ხანაში.
ფეოდალური ურთიერთობის ჩასახვა და გავრცელება საქ-ში. ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად
გამოცხადება.
|
14,30
|
5
|
25-10
|
ქართველი ხალხის ბრძოლა
დამპყრობთა წინააღმდეგ IV ს-ის ბოლოსა და V ს-ის პირველ ნახევარში. ვახტანგ გორგასალი. ქართველი ხალხის ბრძოლა ირანის
ბატონობის წინააღმდეგ
|
14,30
|
6
|
11-11
|
საქართველო VI ს-ში.
ირანელთა განდევნა საქართველოდან
|
14,30
|
7
|
8-11
|
საქ. VII ს-ის პირველ ნახევარში. არაბების გამოჩენა ქართლში.
საქ. არაბთა ბატონობის ხანაში. საქ-ს გათავისუფლება არაბთა ბატონობისაგან
|
14,30
|
8
|
15-11
|
ადრე ფეოდალური სამეფო.
საქ. -ს გაერთიანების წინა პერიოდი
|
|
9
|
22-11
|
ქართული ქვეყნების ერთ
სახელმწიფოდ გაერთიანების ისტორიული პირობები.
ბაგრატ III
|
|
10
|
29-11
|
ქართული კულტურა IV-X ს-ში
|
|
11
|
6-12
|
გიორგი პირველი. ბაგრატ IV საქართველო-სელჩუკების
ურთიერთობა XI ს-ში
|
|
12
|
13-12
|
განვითარებული ფეოდალიზმის ხანის კულტურა.საქართველოს ოქროს ხანა. დავით
IV-ს გამეფება
|
|
13
|
20-12
|
საქართველო--კავკასიის
გამაერთიანებელი სახელმწიფო. დემეტრე I. ორბელთა აჯანყებ
|
|
14
|
განვლილი მასალის გამეორება
|
||
15
|






Комментарии
Отправить комментарий